varför är världen så orättvis?

varför sitter vi här och är arga över att vi kanske inte får en ny mobiltelefon eller massa nya kläder? varför tror vi att det är så synd om oss när vi i själva verket har allt som många andra inte har. det finns dom som inte har något hem, ingen familj, ingen mat, inga vänner, ingenting. vi här i de rika länderna är så egoistiska! vi köper saker från deras länder extremt billigt så vi själva tjänar på det men dom får inga pengar och svälter. sen beklagar vi att det är så synd om många afrikanska länder men gör vi något eller? vi skickat lite små pengar då och då och sen känner vi oss som hjältar. vi måste vakna någon gång från våran lilla fantasivälrd och inse att världen måste vändas rätt.
klicka här för att komma till en jätte bra sidan där man kan se hur världen har förändrats. en väldigt bra sida om man vill lära sig SO och så.

bilden tog jag förut, ser ut som vi åker in bland målnen. inget med inlägget att göra.
det blev ett litet SO inlägg men jag kände att jag behövde skriva det här för att visa vad jag tycker. håller ju på en massa om det här i och med att jag läser om avkolonialiseringen. kanske inte så spännande för er med det är min blogg. ♥

Kommentarer


Läs det här innan du kommenterar!


Elaka kommentarer publiceras inte. om du inte har något bra att komma med, skriv inget alls då. Om du vill göra ett bloglovin byte så är det bara att kommentera. Vill du beställa en bloggdesign så ska de kommenteras i det inlägget. Kontakta mig: [email protected]. Kram och tack för att du vill kommentera!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback