redigera dina foton


här har jag tagit ett foto på en glass som blev suddig och grå. jag gick in och redigerade den och fick det här resultatet. vill ni också enkelt och lätt kunna göra så här med dina bilder? det här riktar sig till de som inte har eller kan photoshop!

gå in på HÄR och klicka på upload a photo. välj då bild och när bilden laddats upp så klickar du på crate.
nu ska du klicka på effects och när du har gjort det så kommer du se ett antal effekter vid sidan av bilden.
här är de jag använt för den här bilden:

den första ger bilden mer färg, den andra gör bilden tydligare och den tredje gör den suddigare. du kan ändra styrkan på effekten genom att dra upp eller ner på fade och strength.


anledningen till att jag väljer suddigt är för att det man vill ha tydligt blir ännu tydligare då. dra ringen över de områden  där du vill lägga fokus. när du känner dig klar med bilden så klickar du på save and share uppe till höger.

jag hoppas ni har lärt er lite i alla fall. många av er kan säkert det här men vissa kanske inte. jag använder mig mycket av picnik eftersom jag tycker att photo shop är rätt komplicerat och för att jag typ kan allt på picnik. sen blir jag ju nöjd med resultaten också.

Kommentarer


Läs det här innan du kommenterar!


Elaka kommentarer publiceras inte. om du inte har något bra att komma med, skriv inget alls då. Om du vill göra ett bloglovin byte så är det bara att kommentera. Vill du beställa en bloggdesign så ska de kommenteras i det inlägget. Kontakta mig: [email protected]. Kram och tack för att du vill kommentera!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback