grenar och punka.. -.-

för några timmar sen när bara jag och andreas var hemma så ringde det på dörren. jag gick ner och öppnade och där stod det en arg mamma med sitt kanske 8 åriga son. hon förklarade för mig att våra avklippta grenar från häcken hade gjort så att deras cycklar fått punktering och hon ville gärna att mamma och pappa skulle betala för däcken. så där stod jag och lyssnade på hur taskigt det var att grenarna låg på vägen och själv kunde jag inte göra så mycket utan tog bara hennes nummer.

några minuter senare kom mamma och pappa hem men svarta kassar att lägga grenarna i. grenarna låg alltså bara på marken i några få minuter medan de var och köpte kassar och förresten är det en privat väg. hur som helst så förstod mamma att de vill ha ersättning och gav kvinnan några hundringar. eftersom att jag håller på med 26 som handlar om debatter så såg jag helt plötsligt det här som en debattartickel haha fråga mig inte, det kallas att påverkas av skolarbete eller nåt.
       

Kommentarer


Läs det här innan du kommenterar!


Elaka kommentarer publiceras inte. om du inte har något bra att komma med, skriv inget alls då. Om du vill göra ett bloglovin byte så är det bara att kommentera. Vill du beställa en bloggdesign så ska de kommenteras i det inlägget. Kontakta mig: [email protected]. Kram och tack för att du vill kommentera!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback